karta miejska

informacje

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

1. Co to jest "Twoja osobista Warszawska Karta Miejska"?
2. Bezpieczeństwo danych
3. Czy personalizacja daje jakieś korzyści?
4. Jak można spersonalizować swoją Kartę?
5. Ile to kosztuje?
6. Czy karta spersonalizowana jest obowiązkowa?
7. W jaki sposób można otrzymać spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską?
8. Gdzie można otrzymać spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską?
9. Czy istnieje możliwość kodowania biletów ZTM na innych kartach?

 

 

1. Co to jest "Osobista Warszawska Karta Miejska"?

"Twoja osobista Warszawska Karta Miejska" to nic innego, jak Karta z nadrukowanym na rewersie zdjęciem użytkownika oraz jego danymi. W ten sposób "zwykła" Karta staje się Twoją osobistą WKM.

Nanoszenie danych na karty jest możliwe od 2 czerwca 2008 r., wraz z wprowadzeniem nowej taryfy biletowej. Proces ten jest określany jako personalizacja Karty

2. Bezpieczeństwo danych

Proces zbierania danych osobowych odbywa się pod ścisłą kontrolą, dlatego też dane zbierame przez ZTM są bezpieczne. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1), ZTM może gromadzić i przetwarzać dane osobowe niezbędne w trakcie procesu personalizacji karty. Dane przez nas przechowywane mają najwyższy stopień bezpieczeństwa, są chronione fizycznie oraz przez systemy teleinformatyczne.

3. Czy personalizacja daje jakieś korzyści?

Tak. Dzięki personalizacji nie ma potrzeby noszenia ze sobą dokumentu tożsamości. Dodatkowo, w przypadku zagubienia lub kradzieży karty istnieje możliwość odzyskania niewykorzystanej części zakodowanego biletu

4. Jak można spersonalizować swoją Kartę?

Aby Warszawska Karta Miejska stała się Twoją osobistą Warszawską Kartą Miejską wystarczy wypełnić wniosek, załączyć zdjęcie i złożyć w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM. Jest też prostszy sposób - można wypełnić wniosek przez specjalną stronę.

5. Ile to kosztuje?

Pierwsza Karta jest wydawana bezpłatnie. Kolejna wydawana jest po uiszczeniu opłaty w wysokości 14,00 zł.

Opłata nie jest pobierana w przypadku:

- zmiany danych osobowych właściciela Spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej

- w przypadku reklamacji, gdy karta uległa zniszczeniu bez winy pasażera.

6. Czy karta spersonalizowana jest obowiązkowa?

Zgodnie z uchwałą stołecznych radnych (nr XLVII/1454/2009 z 15 stycznia br.) od 1 stycznia 2010 r. imienne bilety okresowe (30- i 90-dniowe) będą kodowane wyłącznie na kartach spersonalizowanych - ze zdjęciem właściciela oraz z jego imieniem i nazwiskiem.

7. W jaki sposób można otrzymać spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską?

Karta spersonalizowana jest wydawana tylko na wniosek użytkownika.
We wniosku pasażerowie muszą podać swoje imię i nazwisko, PESEL (lub datę urodzenia w przypadku obywateli innych krajów) oraz opcjonalnie adres zamieszkania z kodem pocztowym.

Droga do spersonalizowanej Karty - wybierz jedną z trzech możliwości:

Kartę należy odebrać osobiście w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów. Przed odebraniem Karty następuje weryfikacja danych we wniosku, dlatego też konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości. W przypadku osób niepełnoletnich niezbędne jest okazanie np. legitymacji szkolnej lub innego dokumentu, na podstawie którego będziemy mogli dokonać weryfikacji danych osobowych.

Prosimy pamiętać, że załączane zdjęcie, w przypadku wniosku tradycyjnego powinno mieć wymiary 3,5 x 4,5 cm oraz być aktualne.
W przypadku wniosku wysyłanego przez stronę internetową zdjęcie powinno mieć wymiary min. 99 x 128 pikseli, rozdzielczość 72 dpi i rozmiar nie większy niż 200KB.

W przypadku zniszczenia lub utraty Karty (np. kradzież, zagubienie) należy złożyć wniosek o wydanie kolejnej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej (procedura wygląda tak samo jak w przypadku pierwszej Karty). Opłata dodatkowa za wydanie kolejnej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej wynosi 14,00 zł.

WNIOSKI O WYDANIE KART:

Wnioski w formacie PDF
- do ich otwarcia niezbędny jest czynik PDF - Pobierz program Adobe Reader

Wypełniony wniosek wraz ze zdjęciem można przesłać pocztą na adres:
Zarząd Transportu Miejskiego
ul. Żelazna 61
00-848 Warszawa
z dopiskiem "Personalizacja WKM"

WYPEŁNIJ WNIOSEK PRZEZ INTERNET


8. Gdzie można otrzymać spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską?

Spersonalizowane Karty wydawane są w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

9. Czy istnieje możliwość kodowania biletów ZTM na innych kartach?

Zgodnie z podpisanym Porozumieniem istnieje możliwość kodowania biletów na Karcie Legii zgodnej z poniższym wzorem:

1. (do końca terminu ważności karty)

 legia1blegia1a

2. 

legia2_01

Kolejną kartą na której można kodować bilety długookresowe ZTM jest Karta Mazowiecka.

Szczegółowe informacje o Karcie Mazowieckiej dostępne są na stronie Kolei Mazowieckich.

wzor_karty_mazowieckiej_542

We współpracy PKO Bank Polski z m.st. Warszawą istnieje również możliwość wgrania biletów na Warszawską kartę płatniczą.

org_1065_mn_pkpkartaplatnicza_542

zaplanuj podróż

kalandarz
Zobacz nową stronę Warszawskiego Transportu Publicznego! Zobacz nową stronę Zarządu Transportu Miejskiego! RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zmieniamy się dla pasażerów

Zmieniamy się dla pasażerów

Warszawski Transport Publiczny to nie tylko autobusy, tramwaje i pociągi zabierające ludzi z przystanków. To także olbrzymie ilości informacji, których codziennie na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego poszukują pasażerowie. Chcą sprawdzić rozkład jazdy, dowiedzieć się czegoś na temat taryfy biletowej, ulg, objazdów albo znaleźć najbliższy Punkt Obsługi Pasażerów. Technologia budowy stron cały czas się rozwija i coś, co jeszcze kilka lat temu było standardem, dziś już nie daje pełnego komfortu użytkowania. Dlatego powstały nowe strony - dla wygody użytkowników treść została rozdzielona na część pasażerska i biznesową. Nowe witryny ułatwią pasażerom wyszukiwanie niezbędnych informacji. Są nowoczesne, przejrzyste i zawierają wiele przydatnych funkcjonalności. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską