kontakt

Informacje i bilety

  1. Gdzie można nabyć przystankowe rozkłady jazdy i ile kosztują?
  2. Gdzie można uzyskać bilety dla dzieci z rodzin wielodzietnych i jakie dokumenty należy przedstawić?
  3. Gdzie zwrócić bilet uszkodzony - nie dający się skasować?
  4. Gdzie są wystawiane bezpłatne bilety dla osób, które ukończyły 70. rok życia?
  5. Gdzie można przekodować bilet z utraconej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej bądź z uszkodzonej Warszawskiej Karty Miejskiej?
  6. Gdzie znajdują się Punkty Obsługi Pasażerów ZTM?
  7. Czy przewóz bagażu, wózka dziecięcego, roweru środkami komunikacji miejskiej jest płatny?
  8. Do którego roku życia, dzieci mogą bezpłatnie podróżować komunikacją miejską?
  9. Gdzie można zwrócić bilet?
  10. Gdzie otrzymam fakturę za bilety kupione w biletomacie?
  11. Czy studentom, którzy ukończyli 26. rok życia, przysługuje zniżka przy zakupie biletów ZTM?
  12. Gdzie mogę złożyć reklamację w przypadku wystąpienia problemów technicznych przy zakupie biletu w biletomacie?
  13. Prowadzę punkt handlowy, chciałbym sprzedawać bilety krótkookresowe (kartoniki) ZTM. Jakich formalności muszę dopełnić, żeby wprowadzić je do oferty punktu?
  14. Zgubiłem legitymację studencką. Czy w czasie wyrabiania nowej mogę korzystać z ulgowych przejazdów komunikacją miejską?
  15. Gdzie można uzyskać bilety dla osób uprawnionych do bezpłatnych przejazdów i jakie dokumenty należy przedstawić?

Skargi i uwagi

  1. Gdzie i jak złożyć skargę na pracownika komunikacji miejskiej?
  2. Gdzie i jak złożyć skargę na prowadzącego pojazd?
  3. Gdzie zgłosić uwagi dotyczące czystości, oznakowania i stanu technicznego pojazdów?
  4. Gdzie zgłosić uwagi odnośnie stanu urządzeń przystankowych oraz informacji dla pasażerów umieszczonej na przystankach a także złożyć skargę na czystość przystanków?

Opłacanie wezwań do zapłaty za jazdę bez ważnego biletu

  1. Gdzie można uregulować opłatę za wezwanie do zapłaty?
  2. Jaki jest termin uregulowania opłaty za wezwanie do zapłaty?
  3. Czy przysługuje jakaś zniżka od kwoty wypisanej na wezwaniu do zapłaty?
  4. Czy istnieje możliwość rozłożenia zadłużenia na raty?
  5. Co zrobić, żeby zostać wykreślonym z Krajowego Rejestru Dłużników?

Odwołania od wezwań do zapłaty i wyjaśnienia

  1. Gdzie można złożyć odwołanie od wystawionego wezwania do zapłaty?
  2. Gdzie należy okazać ważny w dniu kontroli bilet okresowy imienny lub dokument uprawniający do przejazdu ulgowego/bezpłatnego, którego pasażer nie posiadał w trakcie kontroli, w celu anulowania nałożonej opłaty dodatkowej?

Wnioski

  1. Gdzie złożyć wniosek dotyczący charakteru i przebiegu tras komunikacyjnych i lokalizacji przystanków oraz rozkładów jazdy?
  2. Gdzie złożyć wniosek o udostępnienie przystanków ZTM dla innych przewoźników?
  3. Gdzie złożyć wniosek o dopuszczenie samochodów Miejskiego Transportu Osób Niepełnosprawnych do jazdy wydzielonymi pasami dla autobusów?

W trakcie podróży

  1. Dlaczego prowadzący nie chciał wpuścić mnie do pojazdu mimo, że odjechał tylko kilka metrów od przystanku i zatrzymał się na światłach?
  2. Prowadzący zamknął mi drzwi "przed nosem"!
  3. Prowadzący pali podczas jazdy papierosy? Co należy zrobić?
  4. Niektóre linie są słabo wykorzystywane, natomiast do innych nie mogą zmieścić się ludzie. Dlaczego nie reagujecie na tego typu sytuacje? Czy można to w jakiś sposób zmienić?
  5. Ciągle zmieniacie trasy komunikacyjne. Praktycznie nie ma miesiąca bez zmian, na domiar złego raz zmieniona linia potrafi zmienić przebieg już po kilku miesiącach?
  6. Jestem starszą osobą, poruszającą się o lasce. Wybieram pierwsze drzwi, gdyż chcę być widoczny dla motorniczego, mimo to kilkakrotnie zdarzyło się że kierowca/motorniczy przyciął mnie drzwiami! Dlaczego dochodzi do tego typu sytuacji?
  7. Dlaczego prowadzący nie sprzedał mi biletu?
  8. Dlaczego w kioskach nie ma wszystkich rodzajów biletów?
  9. Chciałbym złożyć skargę na kierowcę autobusu? Gdzie i jak to zrobić?
  10. Dojeżdżałem do przystanku kiedy autobus zajechał mi drogę wyjeżdżając z zatoki przystankowej ? musiałem gwałtownie hamować, inaczej doszłoby do kolizji!
  11. Ciągle zmieniacie trasy komunikacyjne. Likwidowane są połączenia między dwiema odległymi dzielnicami, co zmusza mieszkańców do przesiadek. Ponadto likwidowane są linie, które kursowały od wielu lat.
  12. Dlaczego świeżo uruchomiona linia nie ma numeru starej linii? Przecież jej przebieg jest niemal identyczny i powinna funkcjonować pod takim tradycyjnym numerem.
  13. Na niektórych liniach ekspresowych i przyspieszonych powinny się pojawić dodatkowe przystanki. Przynajmniej jeden, dwa.
  14. Czasami linie bez uprzedzenia nagle zmieniają trasę i nigdzie nie można znaleźć informacji na ten temat.
  15. Zapomniałam biletu i dostałam karę. Jestem uczciwym pasażerem, zawsze płaciłam za przejazd. Czy mogę anulować karę?
  16. Czy podczas kontroli mogę zażądać od kontrolera jego danych osobistych? Chciałbym wiedzieć z kim mam do czynienia?
  17. Jak otrzymać wejściówkę, która umożliwi przejście przez bramki i dostanie się na peron metra osobie starszej, uprawnionej do bezpłatnych przejazdów?
  18. Co robić jeśli zgubię Warszawską Kartę Miejską?
  19. Wsiadłem do autobusu i zająłem sobie miejsce. Kiedy wstałem i ruszyłem do kasownika okazało się że jest już zablokowany przez kontrolerów?.
  20. Mam Warszawską Kartę Miejską. Czy mogę zostawić samochód na parkingu P+R? Na jak długo?
  21. Jak mogę otrzymać poświadczenie o opóźnieniu pojazdu wykonującego usługi przewozowe na zlecenie ZTM?

zaplanuj podróż

kalandarz
Zobacz nową stronę Warszawskiego Transportu Publicznego! Zobacz nową stronę Zarządu Transportu Miejskiego! RODO w ZTM kanał rss ZTM w mediach społecznościowych

newsletter

Zmieniamy się dla pasażerów

Zmieniamy się dla pasażerów

Warszawski Transport Publiczny to nie tylko autobusy, tramwaje i pociągi zabierające ludzi z przystanków. To także olbrzymie ilości informacji, których codziennie na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego poszukują pasażerowie. Chcą sprawdzić rozkład jazdy, dowiedzieć się czegoś na temat taryfy biletowej, ulg, objazdów albo znaleźć najbliższy Punkt Obsługi Pasażerów. Technologia budowy stron cały czas się rozwija i coś, co jeszcze kilka lat temu było standardem, dziś już nie daje pełnego komfortu użytkowania. Dlatego powstały nowe strony - dla wygody użytkowników treść została rozdzielona na część pasażerska i biznesową. Nowe witryny ułatwią pasażerom wyszukiwanie niezbędnych informacji. Są nowoczesne, przejrzyste i zawierają wiele przydatnych funkcjonalności. więcej

Inwestycje i programy współfinansowane przez Unię Europejską